Sidste opdatering: 06.01.2016

Generel information om ny klagemulighed: Center for Klageløsning

1. oktober fik Danmark et nyt system for forbrugerklager. Med det nyoprettede Center for Klageløsning har forbrugere fået ny mulighed for hjælp.

Formål med centeret

Center for Klageløsning hører til i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og har til formål at etablere en positiv dialog, hvis der skulle opstå problemer mellem kunde og virksomhed: 

"Center for Klageløsning tager ikke stilling i sagen, men sørger for, at parterne hører hinandens forklaringer og bidrager til, at deres forhandling foregår i en positiv atmosfære", lyder det fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. 

Først hvis parterne ikke når frem til en fælles løsning, kan forbrugeren indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet.

Regler for klageindsendelse

Ved indsendelse af klager til Center for Klageløsning skal der først forgæves være klaget til den erhvervsdrivende, ligesom der stadig skal være reklamationsret på varen.

Forbrugere skal endvidere være opmærksom på, at det koster 100 kr. at bruge Center for Klageløsning. Men "hvis forbrugeren og virksomheden selv prøver at finde en løsning uden hjælp fra Center for Klageløsning, er det helt uden gebyrer og sagsomkostninger for parterne", fortsætter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Du kan læse mere om Center for Klageløsning på www.forbrug.dk/Klagemuligheder.

Sådan klager du på hvidevarer.bilka.dk

Du kan altid få behandlet klager ved henvendelse til hvidevarer@bilka.dk

Husk: Oplever du fejl og mangler på et produkt, skal du først oprette en reklamation via Min Side. Ønsker du at fortryde købet af en vare, kan du enten benytte Min Side eller en fortrydelsesformular. Læs mere om reklamation eller find ud af mere om returnering.